Met up with fabian for coffee and Sushi

 

 

6 Comments

Filed under The Office

6 responses to “Met up with fabian for coffee and Sushi

  1. ojojoj….
    vilken Kamera? en Canon kanske

  2. Anonymous

    what happens if you get a new pair of glasses. you’re whole aesthetic will have to change

  3. Hi,
    I actually just updated the logo to my new glasses, haha. So …yes!

    Keger

  4. Hej,
    Ja det är en canon 500d, 28mm, 1,8 lins, helt rätt!

  5. nicci

    Trevlig blogg:) en fraga bara hur du gick till vaga med att fa ditt jobb i usa? Nagra tips?

  6. Hej nicci,
    Jag pluggade till Art Director på reklamskolan Bergh’s I Stockholm i två år. Under den tiden så tävlade jag och några kompisar i olika reklamtävlingar. Det gick bra i tävlingarna och när vi skulle hämta några av priserna i New York så visade jag min portfolio för reklambyrån R/GA. De gillade den och ville att jag och en kompis skulle börja jobba hos dom. Nu har jag varit här i två år. Mitt bästa tips är att bestämma dig för att du flytta till USA, Jag tror att man kan känna att det vore kul att jobba utomlands, men att många inte riktigt är berädda att flytta och kämpa lite. Så när du väl har bestämt dig är mitt bästa tips att ta tre månader och åka hit och söka jobb, det är mycket enklare än att söka från Sverige. En kompis till mig åkte hit tre månader i två omgångar innan hon tillslut fick ett jobb, det var inte helt enkelt, men hon är en riktig kämpe. Idag jobbar hon på ett av världens bästa produktionbolag.

    Så bestäm dig mentalt och åk hit och sök jobb och se till att ha visitkort, resume (Cv) den amerikanska varianten, den är lite annorlunda från ett Svenskt och var påläst om företagen du söker jobb på. Och de gillar svenskar här : )

    Lycka till!

    Rasmus Keger

Leave a Reply

